1. místo
THE BR(E)AKING POINT
Vysoká škola ekonomická v Praze
Anotace: Projekt THE BR(E)AKING POINT je inovativní osvětová kampaň zaměřená na mladé řidiče ve věku 18-29 let, která využívá herní prostředí a emociální zážitek místo klasického moralizovaní. Hlavním nástrojem je krátká, intenzivní videohra, která simuluje reálné stresové situace za volantem, staví hráče do okamžiků rozhodování pod tlakem a ukazuje jim následky jejich voleb. Cílem projektu je emocionálně zasáhnout mladé řidiče, změnit vnímání rizika na silnicích a snížit agresivní chování v provozu pomocí prožitku.
2. místo
Trenažér emocí
Vysoká škola ekonomická v Praze
Anotace: Projekt Trenažér emocí je zaměřen na řešení důležitého problému v oblasti bezpečnosti silničního provozu, kterým je vliv emocí na řízení. Studie a statistiky ukazují, že silné emoce (pozitivní i negativní) mohou vést k riskantnímu chování. Zatímco autoškoly se soustředí na výuku pravidel a techniky jízdy, emocím při řízení se nevěnuje dostatečná pozornost. Tento projekt si klade za cíl přidat do výuky řízení trénink emocí, čímž zvýší bezpečnost na silnicích a sníží se počet nehod způsobených impulsivními nebo emocemi ovlivněnými rozhodnutími.
3. místo
Radarovka
Vysoká škola ekonomická v Praze
Anotace: Projekt Radarovka reaguje na problém častého překračování povolené rychlosti v českých obcích a městech, který patří k hlavním příčinám dopravních nehod s tragickými následky. Cílem je prostřednictvím pozitivní motivace snížit počet překročení rychlosti a tím přispět ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu. Inspirací je úspěšný Speed Camera Lottery, ověřený v reálném provozu.
4. místo
Návrh dopravního opatření na průtahu silnice II/341 v obci Vápenný Podol
Univerzita Pardubice
Anotace: Bezpečnost silničního provozu v obcích je dlouhodobě diskutovaným tématem, zejména v souvislosti s tranzitní dopravou, vysokými rychlostmi vozidel a nevyhovujícím stavem infrastruktury. Obec Vápenný Podol, kterou protíná silnice II/341, se potýká s obdobnými problémy, přičemž chybějící prvky dopravního zklidnění a nevhodně umístěné autobusové zastávky zvyšují riziko nehod a snižují komfort a bezpečnost všech účastníků silničního provozu.
5. místo
ODSTUP!
Vysoká škola ekonomická v Praze
Anotace: Projekt reaguje na častý problém nedodržování bezpečné vzdálenosti mezi vozidly, který výrazně přispívá k nehodovosti na českých silnicích. Naším řešením je chytrá digitální výstražná destička umístěná na zadní části vozidla, která pomocí mobilní aplikace a GPS v reálném čase upozorňuje řidiče jedoucí za vámi, aby dodržovali dostatečný odstup na základě aktuální rychlosti. Projekt doprovází mediální kampań, která propaguje destičkuje, informuje o jejím fungování a zároveň poučuje o bezpečné vzdálenosti na silnici.
6. místo
Bezpečí na míru
Vysoká škola ekonomická v Praze
Anotace: Projekt Bezpečí na míru je osvětová kampaň zaměřená na správné využívání bezpečnostních systémů automobiilů, a to primárně ženami. Bezpečnostní prvky v autě jsou vysoce účinné, pokud jsou užity perfektně. Cílem je ukázat, že správné nastavení technologií - od sedačky, přes zrcátka až po moderní asistenční prvky nebo volant může výrazně zvýšit osobní bezpečnost na cestách. Kampaň prakticky a srozumitelně vysvětluje, jak si automobil přizpůsobit vlastní postavě, potřebám a stylu jízdy.